Adana’da 1975’in soğuk bir Şubat gününde dünyaya gözlerimi açtım. Sekiz çocuklu bir ailenin dördüncü ferdi olarak hayatın zorluklarıyla ve güzellikleriyle erken yaşlarda tanıştım. Babam bir inşaat ustası, annem ise olağanüstü bir sabır ve sevgi abidesiydi. Çocukluğumu sokaklarda, Toros Dağları’nın eteklerindeki dağ köylerinde ve yaylalarda özgürce dolaşarak geçirdim. Fakirlikle iç içe bir yaşam sürmemize rağmen, aile bağları, dostluklar ve doğa ile iç içe olmanın zenginliğini her zaman hissettim.
İ
lkokul, ortaokul ve liseyi Adana’da okudum. 1992 yılında ODTÜ Fizik Öğretmenliği’ni kazandım. Harç yatırmayı unutunca, uzaklaştırma aldım. Sonrasında devam etmek istemeyip sınavla Gazi Üniversitesi Fizik Bölümü’ne geçtim ve 1999 yılında mezun oldum.
Üniversite öğrenciliği yıllarımda da ortaokul ve lise yıllarında olduğu gibi yine ders anlatmaya devam ettim. 1999 yılında dershane öğretmenliğine başladım, 4 yıl öğretmenlik yaptıktan sonra istifa edip dershane açtım, 2015 yılına kadar da devam ettim.
Dershaneciliğin ilk yıllarında yaşadığım tecrübelerle “dershaneciliğin hormonlu eğitim olduğunu ve sistemde çok yer işgal etmesinin eğitime çok zarar vereceğini” düşünerek, kendi eğitim anlayışım doğrultusunda etkinlikler yapabileceğim bir dershane açtım. Burası; kompozisyon yarışmalarının, kültür gezilerinin, sanat eğitimlerinin, spor kulübü faaliyetlerinin, anne-baba okulunun olduğu bir eğitim kurumuydu. Spor kulübü kurarak, gençlerin enerjilerini olumlu yönde kullanmaları için alanlar oluşturdum ve macera parkları kurarak, çocukları doğa ile buluşturdum.
5
Son 5 yıldır ise doğa etkinliklerine ek olarak, öğrenci koçluğu eğitimi, uygulama ve araştırma çalışmaları ile ilgileniyorum. Yüzlerce öğrenci ve velisi ile danışmanlık ve dertleşme babında görüşmelerim oldu. Aile içinde eğitim meselelerinde her çeşidi ile mesaim oldu.
Eşim, 4 kızım, işletmeci olarak yüzlerce çok kıymetli çalışma arkadaşlarım oldu, yüzlerce çocuğa öğretmenlik yapma fırsatım oldu.
Eğitimde Şefkat Modeli konusunu uzun zamandır çalışıyoruz. Bu konuyla ilgili uygulamalarımız, seminerlerimiz, eğitimlerimiz ve araştırmalarımız oldu. Bu çalışmalarımız sonucunda “Eğitimde Şefkat Modeli Araştırma Geliştirme ve Uygulama Derneği”ni kurduk. Çalışmalarımızı bu dernek çatısı altında devam ettirmekteyiz.
Eğitim, seminer, dernek ve çalıştay faaliyetlerinde birlikte olduğumuz, kitabın hazırlanmasında emeği olan dostlarıma teşekkür ederim.